متخصص ارتودنسی

درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی شریعتی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی

متخصص ارتودنسی

درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی شریعتی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی

عوامل تاثیرگذار بر هزینه های ارتودنسی

عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌های ارتودنسی

نوع بریس‌های ارتودنسی

یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت‌ها، نوع بریسی است که انتخاب می‌کنید. در اینجا، ما انواع مختلف بریس‌های ارتودنسی، مزایا و معایب آن‌ها و تفاوت قیمت آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

بریس‌های فلزی یا سنتی ارتودنسی

این‌ها همان سیم‌ها و براکت‌های فلزی هستند که نام بریس، تصویر آن‌ها را به ذهن بسیاری از افراد متبادر می‌کند. این نوع بریس‌ها ارتودنسی ارزان‌ترین نوع بریس‌ها بوده، اما نیاز به مراجعه مکرر به متخصص ارتودنسی دارند، که این می‌تواند قیمت درمان را بالا ببرد.

 بریس‌های سرامیکی ارتودنسی

 بریس‌های سرامیکی ارتودنسی هم شکل و هم اندازه بریس‌های فلزی بوده، با این تفاوت که براکت‌های این بریس‌ها به رنگ دندان یا شفاف هستند که این باعث می‌شود کمتر به چشم بیایند. بریس‌های سرامیکی ارتودنسی بسیار گران‌تر از بریس‌های فلزی بوده اما اگر بیمار به خوب از آن‌ها مراقبت نکند به راحتی لکه می‌زنند که رفع آن‌ نیازمند مراجعه بیشتر به ارتودنتیست و در نتیجه صرف هزینه بیشتر است.

بریس‌های لینگوال ارتودنسی

 بریس‌های لینگوال ارتودنسی همان بریس‌های فلزی سنتی هستند، با این تفاوت که این بریس‌ها پشت دندان‌ها قرا می‌گیرند. آن‌ها گران‌تر بوده و از آنجا که معمولاً برای بیمار ایجاد ناراحتی می‌کنند، ممکن است که در ابتدا نیاز به تنظیم داشته باشند.

ارتودنسی نامرئی ارتودنسی

ردیف کننده‌های اینویزیلاین متحرک بوده و هر دو هفته یک بار تعویض می‌شوند، که به همین دلیل گران‌ترین گزینه موجود بوده و قیمت آن‌ها، به دلیل نیاز به مراجعات مکرر به مطب متخصص ارتودنسی جهت تعویض بریس، بالاتر نیز می‌رود؛ همچنین درمان با این بریس‌ها در مقایسه با روش‌های دیگر بیشتر طول می‌کشد.

تشخیص

برای تشخیص از عکس‌های رادیولوژی و عکس‌های تشخیصی استفاده می‌شود که به متخصص ارتودنسی کمک می‌کنند دندان‌هایتان را ارزیابی کند تا بتواند در مورد مراحل بعدی کار تصمیم بگیرد.

شرایط کلی دندان‌ها

هزینه درمان ارتودنسی به پیچیدگی مشکل دندان‌ها و نوع درمان بستگی دارد. گاهی اوقات نیاز می‌شود که بیمار تحت روش‌های درمانی دیگری مانند پر کردن، کشیدن دندان و غیره قرار بگیرد تا برای نصب بریس‌ها آماده شود. کج بودن یا شلوغی دندان‌ها، اوربایت و آندربایت نیز می‌بایست پیش از قرار گرفتن تحت درمان ارتودنسی درمان شوند. در جلسه مشاوره، شما ارزیابی شده و فهرست کاملی از تمام درمان ارتودنسی که نیاز دارید و قیمت آن‌ها به شما داده می‌شود.

سن

سن ایده‌آل برای شروع درمان ارتودنسی از ۳ تا ۱۲ سال است. درمان ارتودنسی بزرگسالان دشوارتر بوده و به همان مقدار نیز گران‌تر است. برای مثال کسانی که تحت درمان قرار می‌گیرند می‌بایست تا آخر عمر شب‌ها یک نگهدارنده بپوشند تا نتایج درمان ارتودنسی حفظ شود، که این مورد نیز مراجعات بیشتر به مطب ارتودنتیست را ضروری می‌سازد.

آیا بیمه، بریس‌های  ارتودنسی را پوشش می‌دهد؟ 

به ندرت پیش می‌آید که بیمه تمامی هزینه یک درمان ارتودنسی را پوشش دهد، اما بسیاری از بیمه‌ها بخشی از هزینه آن را پرداخت می‌کنند. معمولاً بیمه‌ها درمان‌هایی را پوشش می‌دهند که برای سلامتی و بهزیستی بیمار ضروری تلقی می‌شوند. این موارد شامل وسایلی مثل براکت‌های فلزی می‌شود، حال آنکه ردیف کننده‌های اینویزیلاین و بریس‌های ارتودنسی شفاف معمولاً پوشش داده نمی‌شوند، زیرا آن‌ها ضروری محسوب نمی‌شوند. توصیه می‌کنیم در مورد مسئله بیمه، نکات زیر را رعایت کنید:

۱- اگر بیمه درمانی یا دندانپزشکی دارید، در مورد سطح پوشش آن از بیمه‌گر خود سؤال کنید. اگر بیمه درمانی یا دندانپزشکی‌تان ارتودنسی  را پوشش نمی‌دهد، می‌توانید خود را تحت بیمه تکمیلی ارتودنسی نیز قرار دهید. حتماً، برای انواع بیمه‌ها، در مورد درصدی که پوشش می‌دهند و حداکثر مزایای قابل پرداخت در طول مدت اعتبار آن‌ها سؤال کنید.
۲- همچنین توصیه می‌شود در تمام مدتی که تحت درمان ارتودنسی هستید نوع یا شرایط بیمه‌تان را تغییر ندهید. اکثر بیمه‌های ارتودنسی، در صورتی که بریس‌ها پیش از تاریخ شروع قرارداد بیمه نصب شده باشند، آن‌ها را پوشش نمی‌دهند. زیرا در این صورت، مشکل دندان‌ها یک عارضه از قبل موجود محسوب شده و بیمه آن را پوشش نمی‌دهد.
۳- اگر واجد شرایط دریافت بیمه مستمندان [مربوط به آمریکا است] هستید و بریس‌ها ارتودنسی نیز ضروری محسوب شوند، بیمه مستمندان آن‌ها را پوشش می‌دهد. حتماً در مورد درصد پوشش و حداکثر مزایای قابل پرداخت طرح بیمه خود سؤال کنید.اگر بیمه داشته باشید، یکی از اعضاء تیم ما به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید که درمانتان پوشش داده می‌شود یا خیر. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.