متخصص ارتودنسی

درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی شریعتی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی

متخصص ارتودنسی

درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی شریعتی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی

دیمون؛ تازه ‌ترین تکنیک ارتودنسی

دیمون؛ تازه ‌ترین تکنیک ارتودنسی

ارتودنسی یا مرتب کردن دندان ‌ها هم مثل خیلی از اقدامات درمانی، دردسر‌های خودش را دارد. بعضی ‌ها از دشواری تحمل دستگاه ‌های بزرگ ارتودنسی روی صورت و چانه ‌شان گله دارند و  بعضی ‌ها هم دوست ندارند وقتی می‌ خندند، برق فلز‌ها لبخند‌شان را بپوشاند. تحلیل ریشه و لقی دندان ‌ها هم از عوارض محتمل پس از مرتب کردن دندان‌‌ ها است.

بعضی‌ ها هم از رفت ‌و آمد‌های تمام ‌نشدنی به مطب شاکی هستند. اما اخیرا روشی به دنیای ارتودنسی معرفی شده که این دردسر‌ها را ندارد و می ‌توانید در حالی‌ که شما در حال مرتب کردن دندان ‌های ‌تان هستید، با خیال راحت لبخند بزنید؛ بدون این که از بابت ظاهر کش ‌های رنگی و فلزات نگینی شکل روی دندان ‌های ‌تان نگران باشید. این سیستم جدید، رفت ‌و ‌‌آمد‌های شما را به مطب نیز کمتر می ‌کند؛ چرا‌ که در کوتاه ‌ترین زمان ممکن، شما به نتیجه دلخواه ‌تان می ‌رسید. ارتودنسی دیمون (DAMON) نام این سیستم جدید است.

تکنیک ارتودنسی دیمون، 3 کلید اصلی برای موفقیت خود در روی بیماران دارد و طراحان این سیستم همین 3 کلید را علت اصلی کوتاه ‌تر شدن زمان درمان، پایداری نتایج، راحتی بیشتر و دستیابی به نتایج سریع ‌تر و پایدار‌تر می ‌دانند:

نخست این که در این سیستم دیگر خبری از آن کش ‌های رنگارنگی که هر بار به سیم‌ ها و براکت ‌های ارتودنسی شما وصل می‌ کنند نیست، بنابراین شما بدون نگرانی از بیرون افتادن این  کش ‌های رنگی هنگام لبخند زدن می‌ توانید لبخندی زیبا را تجربه کنید.

براکت ‌های ارتودنسی در این سیستم به گونه‌ ای طراحی شده‌‌ اند که یک جفت و بست باز ‌شونده دارند که به راحتی می ‌توان سیم را با باز کردن چفت درون براکت‌ جای داد و سپس چفت  براکت را دوباره بست.

کلید دوم موفقیت ارتودنسی به روش دیمون این است که سیستم‌ های ارتودنسی که در آن استفاده می‌ شوند، دارای  حفاظت بالایی هستند و به گونه ‌ای ساخته شده و شکل داده شده‌ اند که دندان‌ ها را به سرعت حرکت داده و نیاز به تنظیم کردن کمتری دارند به همین دلیل است که لازم است کمتر در حین درمان ارتودنسی به مطب دندانپزشکی برای تنظیم سیم‌ ها و براکت‌‌  ها مراجعه کنید.

مزیت سوم تکنیک ارتودنسی دیمون این است که اگر برای ردیف کردن دندان‌ های تان از این روش استفاده کنید، دیگر لازم نخواهد بود که برای به دست آوردن فضای کافی در فک‌ تان یک یا تعدادی از دندان ‌های ‌تان را بکشید و یا دندانپزشک مجبور نخواهد بود برای به دست آوردن فضا، درز وسط فک بالای شما را با اعمال نیرو‌های سنگین در زمان کوتاه، باز کند تا اندازه قوس دندانی ‌تان بزرگ تر شود.

سیستم ارتودنسی دیمون به گونه ‌ای طراحی شده است که شما به آسانی بتوانید اطراف سیم‌ ها و براکت‌ ها تمیز کنید در حالی ‌که در روش ‌های معمول، پلاک ‌های میکروبی اطراف کش ‌ها، براکت ‌ها و سیم ‌های ارتودنسی جمع می‌ شوند و رعایت بهداشت دهان را به ویژه‌ برای کودکان کم‌ سن و سال دشوار خواهند کرد.

بیماران به ارتودنسی دیمون راغب‌ تر هستند

تا کنون یک میلیون نفر در کشو‌های اروپایی و آمریکایی از سیستم ارتودنسی دیمون برای مرتب کردن دندان‌ های شان استفاده کرده‌ اند، افزایش اعتماد به نفس، راحتی، درد کمتر و حفظ تناسب ‌های صورت در حین درمان ارتودنسی، از مزیت ‌هایی است که استفاده‌ کنندگان از این سیستم برای آن برشمرده‌اند ولی به نظر می ‌رسد بهترین مزیت آن برای بیماران، راحتی تمیز کردن دهان و دستگاه‌ های ارتودنسی در این روش بوده است.

در این روش طول درمان ارتودنسی حدوداً 6 ماه کاهش می ‌یابد و این نیز یکی از امتیازاتی است که مردم به " دیمون " می ‌دهند.

از آن‌ جایی ‌که در این روش نیرو‌های سبک بر دندان ‌ها وارد می ‌شود، اکثر بیماران می‌ گویند که در طول درمان ارتودنسی یا مقدار کمی درد و ناراحتی را تجربه کرده‌ اند و یا اصلاً چنین مشکلاتی را احساس نکرده ‌اند.

خیلی از پدر و مادر‌ها دوست ندارند قبل از شروع درمان ارتودنسی تعدادی از دندان‌ های کودک ‌شان برای به دست آوردن فضا،  کشیده شود، در تکنیک‌ دیمون از آن‌ جایی ‌که حرکت دندان‌ ها و تغییرات استخوانی هماهنگ با هم رخ می ‌‌دهند نیازی به کشیدن دندان‌ ها نیست فقط در تعداد کمی از افراد برای حفظ زیبایی نیم ‌رخ در آینده و حفظ تقارن و بالانس اجزای صورت شاید کشیدن دندان لازم شود. بنابراین در این موارد نیز کشیدن دندان برای به دست آوردن فضا در فک انجام نمی ‌گیرد و بلکه فقط برای حفظ زیبایی صورت و لبخند، انجام می‌ شود.

دستگاه ‌هایی مانند " چانه‌ بند " و غیره که بر روی صورت، چانه و یا سر وگردن بچه‌ ها تکیه دارند، در ارتودنسی کودکان بسیار استفاده می ‌شوند که به ویژه برای پسر‌بچه‌ های شیطان خطر‌آفرین است و می‌ تواند موجب پارگی صورت آن ها حین ورزش و بازی شود و یا شاید دختر‌های کوچک نیز آن را دلیلی برای نازیبا کردن چهره خود بدانند، سیستم " ارتودنسی دیمون " از این جهت نیز کودکان را رها کرده است چون در صورت استفاده از این سیستم، دیگر نیازی به استفاده از دستگاه‌ های ارتودنسی خارج دهانی نخواهد بود. در سیستم دیمون از سیستم‌ هایی  هوشمندی استفاده می‌ شود که در دمای بدن فعال می‌ شوند. این سیستم‌ های هوشمند نیرو‌هایی در محدوده صحیح و کنترل‌ شده اعمال می ‌کنند.

چه ‌قدر خرج بر‌می ‌‌دارد؟

حتماً پرسش بعدی که به ذهن ‌تان خطور می ‌کند، این باشد که ارتودنسی با این روش چه ‌قدر آب می ‌خورد. حقیقت این است که دندانپزشک پس از معاینه دهان شما و وضعیت دندان های تان، هزینه کلی درمان ارتودنسی را محاسبه خواهد کرد. هزینه‌ ای که باید بپردازید به روشی که قرار است برای مرتب کردن دندان‌ های تان استفاده شود و مدت‌ زمان درمان و ... بستگی دارد.

در حال حاضر در کشور‌های اروپایی و آمریکایی هزینه مرتب کردن دندان‌ ها با این روش، مشابه سایر روش‌ های قدیمی ‌تر است ولی در کشورمان ارتودنسی با این روش کمی گران ‌تر از روش  ‌های معمولی است که این هزینه بالاتر به مزیت‌ های بیشتر این روش درمانی می ‌ارزد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.