متخصص ارتودنسی

درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی شریعتی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی

متخصص ارتودنسی

درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی شریعتی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی

هزینه و قیمت ارتودنسی دندانها

هزینه و قیمت ارتودنسی دندانها

بسیاری از بیمارانی که به ارتودنسی دندان نیاز دارند، از گرفتن وقت ملاقات برای مراجعه به دندانپزشک ابراز نگرانی می کنند. بخشی از این نگرانی به طور کلی مربوط به عدم اطمینان آن ها از روش های ارتودنسی می باشد. سایر بیماران نیز به علت نگرانی از مسائل مالی این روش مردد هستند. قبل از استفاده از هر گونه خدمات بیماران می خواهند بدانند که "هزینه ی ارتودنسی دندان چقدر است؟"

برخلاف خرید یک اتومبیل، پاسخی قطعی در مورد هر بیمار برای این سوال که "هزینه ی ارتودنسی چقدر است؟" وجود ندارد.  روش درمانی و مراحل ارتودنسی برای هر فرد منحصر به خود اوست و متغیرهای زیادی در هزینه های نهایی ارتودنسی شما تاثیر گذار  خواهند بود. در ادامه اطلاعاتی را به شما ارائه خواهیم داد که می تواند به شما در این زمینه کمک کند. البته بهترین راه برای کسب اطمینان در این زمینه مشاوره با متخصص ارتودنسی می باشد.

عوامل موثر در هزینه ارتودنسی

عوامل زیادی بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار خواهند بود. روش درمانی شما به گونه ای طراحی می شود که بتواند مشکلات  مربوط به دهان، دندان و فک که منحصر به خود شما است را درمان کند. نوع و میزان اصلاحاتی که لازم است توسط متخصص ارتودنسی بر روی دهان و دندان شما صورت گیرد، می تواند تاثیر زیادی بر هزینه های نهایی این روش داشته باشد. در زیر به چندد  عامل اشاره شده است:

  • سن بیمار و میزان کار پایه که لازم است قبل از ارتودنسی انجام شود، از عوامل مهم می باشد. چنانچه در ابتدا باید دندان های شیری، دندان های عقل و یا سایر دندان ها کشیده شوند، هزینه ی درمانی ارتودنسی افزایش خواهد یافت.
  • میزان نیاز دندان های شما به صاف شدن نیز بر هزینه ها تاثیر می گذارد. چنانچه فک شما نیاز به تنظیم شدن دارد، می تواند بر هزینه های ارتودنسی تاثیر بگذارد.
  • عامل دیگری که در هزینه ی ارتودنسی تاثیر می گذارد، مدت زمانی است که شما به استفاده از دستگاه ارتودنسی نیاز دارید. واضح است که هرچه زمان استفاده از دستگاه ارتودنسی بیشتر باشد، به مراقبت و تنظیم بیشتری نیاز دارد، در نتیجه هزینه ی ارتودنسی شما افزایش خواهد یافت.

نقش بیمار در هزینه های درمان ارتودنسی

شما در مورد نحوه ی تنظیم و اصلاح دندان ها و فک خود چندان حق انتخاب ندارید، اما در مواردی می توانید با توجه به روش درمانی ارتودنسی خود گزینه هایی را انتخاب کنید که می تواند در هزینه ی شما تاثیرگذار باشد. امروزه بیش از پیش گزینه هایی برای انتخاب نوع براکت های ارتودنسی مورد استفاده برای صاف کردن دندان ها وجود دارد. براکت های لینگوآل، ارتودنسی سرامیکی و نامرئی  جایگزین هایی برای براکت های ارتودنسی فلزی  قدیمی می باشند.

پس از این که متخصص ارتودنسی در مورد لزوم درمان با شما صحبت کرد، می توانید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. هر کدام از این گزینه ها دارای جوانب مثبت و منفی و همچنین هزینه های خاص خود است.   شرکت بیمه ی شما همچنین ممکن است هزینه ی برخی از این گزینه های ارتودنسی را پوشش دهد و برخی دیگر را نه، و یا ممکن است درصدهای مختلفی از از هر گزینه را بازپرداخت کند.

علاوه بر این، چگونگه مراقبت شما از براکت های ارتودنسی می تواند در هزینه های درمان تاثیرگذار باشد. چنانچه از دستورالعمل های متخصص خود پیروی نکنید، ممکن است مدت زمان درمان را طولانی تر کنید و زمان درمان ارتودنسی هم تاثیر مستقیمی بر هزینه ی پرداختی دارد.

پرداخت هزینه درمان ارتودنسی

با در دسترس بودن گزینه های مختلف برای کمک به پرداخت هزینه های درمان ارتودنسی، می توان گفت که اغلب افراد می توانند از داشتن لبخندی زیبا بهره مند شوند.

مشاوره با یک متخصص حرفه ای، بهترین راه برای تعیین دقیق هزینه ی ارتودنسی شما خواهد بود.

برای ما باعث خوشحالی خواهد بود که بتوانیم یک جلسه ی مشاوره برای شما برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم تخمین کاملی از هزینه های ارتودنسی مورد نیاز را به شما ارائه کنیم و در نتیجه شما بتوانید از میزان هزینه درمانی ارتودنسی خود اطمینان حاصل کنید.

ما به شما تعهد می دهیم که هر کاری از دستمان بربیاید انجام دهیم تا استفاده از دستگاه ارتودنسی برای شما مقرون به صرفه باشد. هدف ما این است که هزینه ها را به صورت ماهانه و قسطی دریافت کنیم تا متناسب با بودجه ی شما باشد. پس در این مورد نگرانی نداشته باشید.

نکاتی برای کاهش هزینه های ارتودنسی تا حد امکان:

  • از دستورات متخصص ارتودنسی پیروی کنید.
  • در تمامی جلسات ملاقات با متخصص ارتودنسیخود شرکت کنید.
  • از مصرف غذاهایی مثل شکلات های سفت، سبزیجات سفت و غذاهای چسبنده که ممکن است باعث شکستگی دستگاه ارتودنسی شود، پرهیز کنید. همچنین از مصرف سودا و نوشابه های ورزشی که باعث ایجاد لکه های سفید بر روی دندان می شوند، خودداری کنید. در صورت لزوم برای تعمیر سیم ها و براکت های دستگاه ارتودنسی، هرچه سریعتر به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید.
  • از کش های لاستیکی ارتودنسی استفاده کنید.
  • از توصیه های متخصص ارتودنسی خود در مورد حفظ بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن و بررسی دستگاه، پیروی کنید.
  • به خاطر داشته باشید که پیگیری درمان ارتودنسی طبق برنامه، می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.