متخصص ارتودنسی

درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی شریعتی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی

متخصص ارتودنسی

درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی شریعتی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی

آیا ارتودنسی درد دارد؟؟

آیا ارتودنسی درد دارد؟


تمامی ابزارهای مورد استفاده در ارتودنسی دندان ممکن است در ابتدا باعث درد و ناراحتی ‌فرد شوند. در صورتی که درد از بین نرفت، دندانپزشک می‌تواند تنظیماتی را انجام دهد تا به رفع ناراحتی فرد کمک کند. اندک زمانی پس از این که بریس ارتودنسی تنظیم شد، دندان معمولاً درد می‌گیرد، اما این درد پس از مدتی برطرف می‌شود.

طول درمان ارتودنسی

طول درمان ارتودنسی دندان برای هر فرد متفاوت است، اما ممکن است درمان 12 الی 30 ماه طول بکشد برای بزرگسالان این زمان ممکن است طولانی تر باشد، زیرا استخوان صورت دیگر رشد نخواهد کرد. رعایت بهداشت دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند تا درمان ارتودنسی در زمان خودش و در مسیر صحیح صورت گیرد.

عوارض ارتودنسی


وسایل مورد استفاده در ارتودنسی دندان به خودی خود نمی‌توانند باعث ایجاد آسیب شوند، اما تمیز کردن ضعیف آن‌ها و استفاده زیاد از مواد غذایی شیرین و نوشیدنی‌ها می‌تواند آسیب جدی به دندان‌ها وارد کند. به همین خاطر لازم است دندان‌ها و لوازم ارتودنسی به کار رفته در دهان با دقت زیاد و بطور منظم تمیز شوند، تا عوارضی برای دندان نها به وجود نیاید.

هزینه و قیمت ارتودنسی

قیمت ارتودنسی بستگی به میزان مشکل و نوع ارتودنسی دندان دارد. در صورتیکه درمان‌های مرحله اول با پلاک‌های متحرک انجام شود هزینه ارتودنسی ثابت کمتر خواهد بود، البته بسته به شدت مشکل و تعداد پلاک‌های ارتودنسی مورد استفاده این هزینه متفاوت خواهد بود.

در بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی دندان همراه با جراحی فک دارند، هزینه ارتودنسی دندان چون در دو مرحله قبل و بعد از درمان انجام می‌شود بیشتر خواهد بود و هزینه درمان جراحی که ممکن است توسط جراح فک و صورت انجام می‌شود، جدا از هزینه‌ ارتودنسی دندان خواهد بود.

قیمت ارتودنسی دندان پس از معاینه اولیه متخصص ارتودنسی به شما خواهد گفت.

ارتودنسی دندان یک روش درمانی موثر می باشد، که امروزه به مدد پیشرفت های ایجاد شده، بیماران اجباری به تحمل ظاهر ناخوشایند آن نخواهند داشت. مدت زمانی که فرد باید از درمان های ارتودنسی استفاده کند بستگی به شدت مشکل وی دارد. بنابرای ن هزینه سیم کشی دندان با مدت زمان درمان رابطه مستقیم دارد. ارتودنسی در کودکان نیز به منظور پیشگیری از استفاده طولانی مدت از آن در آینده انجام می شود. در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان این روش درمانی ارتودنسی عوارضی برای دندان ها نخواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.